Inspiration, del XXXIV – Den broderlige

Onsdag 2 mars – söndag 6 mars. Då åker jag och bror till Madrid och hälsar på pappa en sväng.

Det var 13 år sen vi var där tillsammans. Det var nog över huvud taget rätt länge sen vi hängde bara vi två, ens i bara några timmar. Och nu ska jag alltså få tillbringa i runda slängar fyra dygn i hans eminenta sällskap – känns extremt lyxigt!

Ska bli supermysigt att bara få prata ikapp oss och skratta åt sånt bara vi skrattar åt. Att få prata basket, barn, träning och jobb. Att få ordentliga uppdateringar om känslor, tankar och framtidsplaner. Att få bli inspirerad, helt enkelt. Han är bra på sånt, min bror.

Vädergudarna verkar för övrigt vara med oss, vilket vi i så fall bugar och bockar för.

 

2 Responses to Inspiration, del XXXIV – Den broderlige

  1. yvonnelillvreten skriver:

    Ålskade barn. Är så lycklig över att ni prioriterar tid med er far och er själva. Hoppas det blir ett möte mellan ögon och där ni lämnar cyberrymden därhän. Svaret på livets gåta är att få förmånen att följa sina barns liv. Med tanke på att min nye man sen över ett deccenium inte har egna barn tror jag vi har att lära om livets mening. Är hur som hellst överväldigad över att ni givet er tid. Egentligen det vi kan besluta kring. Själv tar jag en dag i taget och är lycklig över det som den för med sig särskilt det jag själv tillför av initiativ av sånt som gör mig glad. Mitt senaste projekt är att jag attackerar en billig gammal byrå. Vem vet kanske slutar den som dyrgrip.Ha det i Madrid; samvaro , kanske lite konst, en konsert i ng kyrka och vem vet kansker fotboll eller basket. Ni åker på din födelsedag käre son, grattis!

Kommentera

