Inspiration, del XXXV – Den skrattframkallande

Jag som många andra älskar att skratta. Ibland gör jag det så att jag får ont i magen och tårarna sprutar.

Senast var det åt Anders Jansson som Mike Higgins i Tillämpad svenska för nybörjare i Hipp Hipp. Det är svårslaget roligt.

Tajmingen, uttalet, frisyren, idén men framför allt – minspelet. Det är bara att kapitulera – jag skrattar lika mycket varje gång jag ser det. Idag började jag till och med skratta bara genom att tänka på det.

Det är det här klippet jag tänker på.

Tror jag måste rama in den här bilden och sätta upp på en väl vald plats hemma – det kommer göra mig glad.

Kommentera

